Sokan szeretik naponta használni kedvenc illatszerüket, sokan ragaszkodnak egy már bevált típushoz, márkához, és persze vannak olyanok is, akik szívesen kísérleteznek új illatokkal. Az illatszereknél, ugyanúgy, mint más termékeknél csak a pénztárcánk szabhat határt a fantáziánk szárnyalásának, nem mindegy tehát milyen parfüm árak mellett próbáljuk megtalálni a kedvenc illatunkat. A gyártó, a már ismert és jól bejáratott, vagy éppen teljesen ismeretlen brand általában döntő tényező egy illatszer árának meghatározásában. A parfüm árak jól tükrözik azokat a különbségeket, amelyek a több évtizede, vagy éppen évszázada – hisz ilyen cég is van- piacon vannak, világszerte ismert és elismert termékeket forgalmaznak, és mondjuk egy kezdő, alig ismert, kis piaci részesedéssel bíró cég között megvannak. Nyilvánvaló módon a fogyasztót, vagyis a parfümök lelkes használóit nem igazán érdekli makrogazdasági és egyéb problémák, őket a parfüm árak csak a zsebükön keresztül érintik, és sok esetben a döntést kizárólag ennek alapján hozzák meg, olykor saját ízlésük ellenére is. Mivel az illatszerek, parfümök, dezodorok felhasználói jellemzően a fiatalok, középosztálybeliek, és nők (persze nem kizárólag) a parfüm árak általában az ő vásárlóerejükhöz szabottak. Ugyanakkor léteznek „prémium” kategóriás termékek is, ahol a különleges illatokért különleges árat is kell fizetni. Általánosságban azonban elmondható, hogy az illatszerek széles tömegeknek készülnek, ezért többnyire a parfüm árak is a realitásokhoz alkalmazkodnak, vagyis a földön járnak.